Szanowni Państwo,
przypominamy o ciągłym zagrożeniu polegającym na podszywaniu się przestępców pod pracowników Banku.
Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by w telefonie wyświetlił się numer Banku lub bezpośrednio zaufanego pracownika Banku.
Osoba dzwoniąca oprócz próby wyłudzenia danych (poświadczeń do bankowości – haseł dostępu, kodów PIN/SMS ale także numeru karty lub dowodu osobistego) może próbować nakłonić nas do zainstalowania na urządzeniu programu AnyDesk lub podobnego, za pomocą którego może między innymi sterować pulpitem i korzystać zdalnie z komputera lub telefonu. Często podczas takiej rozmowy klient jest informowany o wykonaniu na rachunku podejrzanej transakcji.
W przypadku, gdy podałeś swoje dane do logowania prosimy o zastrzeżenie środków dostępu, a gdy dodatkowo zainstalowałeś jakiekolwiek oprogramowanie prosimy, abyś je odinstalował, a swoje urządzenie przeskanował programem antywirusowym.