Jak poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji –
„z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od 20.00) do soboty 20 stycznia (do 16.00)”.
Resort dodał, że w tym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do usług internetowych poprzez Profil Zaufany, jak również niedostępna będzie usługa składania podpisu zaufanego.
Niedostępne będzie również:
- logowanie do systemów państwowych przy użyciu aplikacji mObywatel;
- logowanie poprzez e-Dowód (nie będzie dostępna aplikacja eDO App),
- logowanie do systemów państwowych do systemów państwowych poprzez uwierzytelnianie w bankowości internetowej.
Wobec tego nie będzie można realizować poszczególnych spraw urzędowych, takich jak:
- logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta
- korzystanie z usługi mObywatel;
- składanie wniosków, w tym o 800 plus i wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
- zgłoszenie narodzin dziecka,
- pobranie odpisu aktu stanu cywilnego, małżeństwa, zgonu
- zgłoszeniu zgubienia lub zniszczenia dowodu osobistego
- zarejestrowaniu działalności gospodarczej.
Celem prowadzonych zmian jest, jak wyjaśniono, „podniesienie stabilności i niezawodności systemów”.