Postępowanie w przypadku zgubienia lub kradzieży karty
W przypadku kradzieży lub zgubienia karty należy natychmiast skontaktować się z oddziałem Banku, lub przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dzwoniąc pod niżej podany numer telefonu:
- w kraju 800 888 888
- z zagranicy +48 61 647 28 46
Pod powyższymi numerami telefonu można, również dezaktywować aplikację SGB Mobile np. w przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu z zainstalowaną aplikacją.
W celu zastrzeżenia karty można także skorzystać z Krajowego Systemu Zastrzegania Kart pod numerem telefonu: (48) 828 828 828
System Zastrzegania kart to rozwiązanie, które pozwoli Ci szybko zastrzec kartę płatniczą , nawet jeśli nie znasz numeru do swojego banku. Kluczowym elementem systemu jest zautomatyzowana infolinia wykorzystująca technologię rozpoznawania mowy. Po wypowiedzeniu nazwy wydawcy karty portal przekieruje Cię do właściwej infolinii banku w celu zastrzeżenia karty.
Podstawowe zasady bezpieczeństwa
- naucz się na pamięć kodu PIN,
- w żadnym wypadku nie zapisuj PIN-u na karcie i nikomu go nie udostępniaj, nie przechowuj PIN-u razem z kartą,
- kartą możesz się posługiwać tylko Ty, nigdy i nikomu nie udostępniaj swojej karty,
- mniej zawsze przy sobie numer telefonu, pod którym możesz zgłosić zastrzeżenie Twojej karty,
- nie noś karty razem z gotówką, dowodem osobistym i paszportem, w razie kradzieży zachowasz chociaż jedna z tych rzeczy,
- zanim podpiszesz dowód transakcji, sprawdź, czy wpisana lub wydrukowana na nim kwota jest właściwa,
- zbieraj rachunki – dowody transakcji na kartę i sprawdzaj ich zgodność z wyciągiem, jaki otrzymasz z Banku,
- chroń kartę przed uszkodzeniami mechanicznymi, polem magnetycznym, silnymi promieniami słonecznymi.