Kontakt
Zaloguj

Strefa Udziałowca

Twórz razem z nami nowoczesny, silny bank na miarę XXI wieku.

FAQ


Co dalej po złożeniu Deklaracji Członkowskiej?

O przyjęciu w poczet członków Banku decyduje Zarząd podejmując uchwałę w tym przedmiocie w terminie 30 dni od dnia złożenia deklaracji. Zainteresowany powinien zostać powiadomiony na piśmie o uchwale o przyjęciu w poczet członków Banku lub uchwale odmawiającej przyjęcia, w terminie 14 dni od jej podjęcia. Zawiadomienie o odmowie przyjęcia powinno zawierać uzasadnienie.

Jakie są prawa Członka Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie?

Członek Banku ma prawo:

  1. do brania udziału w:
    a) Zebraniach Przedstawicieli,
    b) Zebraniach Grupy Członkowskiej do której należy,
  2. do wybierania i do bycia wybieranym do organów Banku na zasadach określonych w Statucie,
  3. do otrzymania odpisu obowiązującego statutu Banku,
  4. do otrzymania odpisów regulaminów wydanych na podstawie Statutu,
  5. do zapoznawania się z rocznym sprawozdaniem z działalności Banku, łącznie ze sprawozdaniem finansowym Banku i sprawozdaniem niezależnego biegłego rewidenta,
  6. do zaznajamiania się z uchwałami organów Banku, protokołami obrad organów Banku, protokołami lustracji, umowami zawieranymi przez Bank z osobami trzecimi,
  7. do żądania rozpatrzenia przez właściwe organy Banku wniosków dotyczących jego działalności,
  8. do udziału w nadwyżce bilansowej,
  9. do korzystania z oprocentowania udziałów, zgodnie z uchwałą Zebrania Przedstawicieli w tej sprawie,
  10. do żądania udostępnienia mu do wglądu protokołu lustracji oraz wniosków polustracyjnych oraz informacji o ich realizacji.

Jakie są obowiązki Członka Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie?

Członek Banku ma obowiązek:

  1. wnieść wpisowe w wysokości 10,00 zł, (słownie: dziesięć złotych) oraz zadeklarować i wnieść co najmniej 1 (jeden) udział w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych).
    Członek Banku może posiadać maksymalnie 25 udziałów, nie więcej niż równowartość 5% funduszu udziałowego Banku. Ograniczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie dotyczy obejmowania udziałów w Banku przez Spółdzielczy System Ochrony SGB, Bank Zrzeszający oraz BFG.
    Obejmowanie udziałów nadobowiązkowych przez pozostałe podmioty, inne niż wskazane powyżej o równowartości wyższej niż 5% funduszu udziałowego wymaga zgody Zarządu Banku i Spółdzielczego Systemu Ochrony SGB.
  2. przestrzegania przepisów prawa, postanowień Statutu i opartych na nim regulaminów oraz uchwał organów Banku,
  3. dbania o dobro i rozwój Banku oraz uczestniczenia w realizacji jego zadań statutowych, dbania o poszanowanie i pomnażanie majątku Banku i zapobieganie marnotrawstwu i działaniu na jego szkodę,
  4. zawiadamiać pisemnie Bank o każdorazowej zmianie danych zawartych w deklaracji, o której mowa w § 6 ust. 7 „Statutu Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie” w terminie 30 dni od dnia ich zmiany.

Czy po śmierci Członka udziały przepadają?

Członek Banku może, w deklaracji lub odrębnym oświadczeniu złożonym Bankowi na piśmie, wskazać osobę, której po jego śmierci Bank jest obowiązany wypłacić udziały oraz inne należności związane z udziałami. Udziały oraz należności te nie wchodzą do spadku po zmarłym członku Banku.
Wskazanie osoby uprawnionej do otrzymania udziałów i należności może być w każdym czasie zmienione lub odwołane przez członka Banku.

Jak oceniasz nasz bank? To dla nas ważne, by świadczyć usługi na najwyższym poziomie.