Kontakt
Zaloguj

Sygnaliści

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU

Rejonowy Bank Spółdzielczy w  Lututowie wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów i przyjął „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych w Rejonowym Banku Spółdzielczym w Lututowie”. Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom,  kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, akcjonariuszom czy członkom organów banku. Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości,  o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.). Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami,  a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji  zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Zgłoszenia należy kierować na adres: sygnalista@rbs.lututow.pl

Jak oceniasz nasz bank? To dla nas ważne, by świadczyć usługi na najwyższym poziomie.